Nr XX/2004

PROTOKÓŁ Nr XX/2004

 

Z XX Sesji Rady Gminy Dobrzyniewo Duże odbytej w dniu 30 czerwca 2004r. w sali Gminnego Centrum Kultury w Dobrzyniewie Dużym.

Posiedzenie sesji rozpoczęło się o godz. 9.00, a zakończyło się o godz. 13.00

W Sesji udział wzięli:

Radni Rady Gminy:

  1. Andrzej Cezary Jakubczyk

  2. Stanisław Adamski

  3. Dariusz Grzegorz Grzegorczyk

  4. Marek Grzegorczyk

  5. Andrzej Horba

  6. Kazimierz Ignatowski

  7. Roman Jackowski

  8. Stanisław Marian Kakareko

  9. Kazimierz Kraszewski

  10. Grażyna Woźniewska

  11. Marian Zimnoch

  12. Tomasz Dobrzyński

  13. Władysław Radziszewski

 

Pan Janusz Sobolewski i Pan Mirosław Kłosek byli nieobecni na posiedzeniu sesji.

Lista obecności - załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.

Sołtysi wsi:

 

  1. Andruszkiewicz Henryk

  2. Laskowski Wojciech

  3. Skiścim Czesław

  4. Horba Adam

  5. Jaworowski Tadeusz

  6. Bielski Lucjan

  7. Dobrzyński Grzegorz

  8. Jaworowski Marek

  9. Siemionowicz Henryk

  10. Adamska Walentyna

  11. Dąbrowski Tomasz

  12. Kruk Remigiusz

  13. Kakareko Ireneusz

  14. Dąbrowski Cezary

  15. Sztabkowski Tadeusz

 

Lista obecności - załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Radni Powiatowi:

1. Bogdan Zdanowicz

 

 

Ponadto:

P. Zenon Szypcio- Wójt Gminy

P. Anna Borkowska- Skarbnik Gminy

P. Hanna Tołłoczko - Sekretarz Gminy

P. Iwona Mocniak- dyr Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej,

P. Joanna Mirynowska- dyrektor GCK.

P. Jolanta Horba- Radca Prawny.

P. Tomasz Matan- wykonawca Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Dobrzyniewo Duże.

 

 

Ad. pkt 1. Obradom przewodniczył P. Andrzej Jakubczyk - Przewodniczący Rady Gminy, który dokonał otwarcia obrad XX Sesji Rady Gminy i przywitał wszystkich przybyłych.

Stwierdził, na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu bierze udział 13-u radnych, co stanowi o prawomocności podejmowanych decyzji.

 

Ad. pkt.2 Przewodniczący Rady Gminy na wstępie przytoczył treść porządku obrad:

 

  1. Otwarcie XX Sesji Rady Gminy.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 22 czerwca 2004r.

  4. Informacja Wójta Gminy o aktualnych problemach Gminy

  5. Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawach:

    1. przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Dobrzyniewo Duże;

    2. uchwalenia Programu Ochrony Środowiska Gminy Dobrzyniewo Duże na lata 2004-2012;

    3. ustanowienia zabezpieczenia dofinansowania budowy Hali Sportowej w Dobrzyniewie Dużym w formie weksla „in blanco”.

  6. Opinia o zasadach uczestnictwa mieszkańców w budowanych przez Gminę Dobrzyniewo Duże przydomowych oczyszczalni ścieków.

  7. Interpelacje i wnioski Radnych kierowane do Wójta Gminy.

  8. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski Radnych..

  9. Wolne wnioski, zapytania i informacje.

10.Zamknięcie obrad sesji.

 

 

 

W związku z wynikłymi wcześniej okolicznościami zaproponował wprowadzenie do porządku obrad dwóch zmian:

 

  1. wyłączenie z porządku obrad punktu 3 tj. przyjęcie protokółu z XIX sesji Rady Gminy odbytej w dniu 22 czerwca 2004r. Przegłosowanie przyjęcia tego protokółu nastąpi na kolejnej Sesji Rady Gminy.

  2. wprowadzenie pkt. 5d tj. rozpatrzenie i podjęcie uchwały w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli. Związane jest to z pozytywnie zaopiniowanym na poprzedniej sesji przez Radę Gminy wnioskiem Pana Stanisława Kakareko o przeprowadzenie kontroli PGK Dobrzyniewo Duże.

 

Następnie zwrócił się do Radnych z pytaniem czy mają uwagi, ewentualnie

propozycje zmian przytoczonego porządku obrad .

 

Uwag nie było, więc przystąpiono do głosowania nad przyjęciem porządku obrad w wersji zaproponowanej przez Przewodniczącego Rady Gminy.

 

Za przyjęciem porządku obrad głosowano jednogłośnie.

Na 15 radnych, stanowiących ustawowy skład Rady Gminy, w głosowaniu wzięło udział 13 radnych. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych obecnych na sali obrad.

Porządek obrad został przyjęty w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów

 

Przegłosowany porządek obrad:

 

  1. Otwarcie XIX Sesji Rady Gminy.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Informacja Wójta Gminy o aktualnych problemach Gminy

  4. Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawach:

    1. przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Dobrzyniewo Duże;

    2. uchwalenia Programu Ochrony Środowiska Gminy Dobrzyniewo Duże na lata 2004-2012;

    3. ustanowienia zabezpieczenia dofinansowania budowy Hali Sportowej w Dobrzyniewie Dużym w formie weksla „in blanco”.

    4. w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli.

  5. Opinia o zasadach uczestnictwa mieszkańców w budowanych przez Gminę Dobrzyniewo Duże przydomowych oczyszczalni ścieków.

  6. Interpelacje i wnioski Radnych kierowane do Wójta Gminy.

  7. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski Radnych.

  8. Wolne wnioski, zapytania i informacje.

  9. Zamknięcie obrad sesji.

 

 

 

Ad. pkt.3

Przewodniczący obrad udzielił głosu Wójtowi Gminy w celu omówienia aktualnych spraw nurtujących naszą gminę.

 

Wójt Gminy:

  1. podpisano wszystkie dokumenty dotyczące finansowania inwestycji kanalizacji deszczowej ul. Białostockiej w Fastach ( termin realizacji 15.07.2004-15.10.2004r.)

  2. rozstrzygnięty został przetarg na koparki niezbędne do prac związanych z budową wodociągów w Podlecach, Dobrzyniewie Dużym i Chrabołach.

Koszt pracy koparki-7złmb

Koszt robocizny- 2 złmb

Brygada będzie pracować 6 dni w tygodniu. Dziennie wykona ok. 300 mb linii wodociągowej.

W piątek zostanie rozstrzygnięty przetarg na armaturę. Inwestycja będzie wykonywana systemem gospodarczym, w wyniku czego powstaną oszczędności.

  1. dokładnie nie jest znany termin rozstrzygnięcia przetargu na budowę Hali Sportowej.

  2. do 9 lipca 2004r.złożony zostanie wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie budowy kanalizacji we wsi Ogrodniki i Dobrzyniewo Kościelne oraz modernizację hydroforni w Bohdanie. Natomiast do 15 lipca 2004r. wniosek na budowę Hali Sportowej w Dobrzyniewie Dużym. Najprawdopodobniej odpowiedź gmina otrzyma w ciągu 3 miesięcy.

  3. w ramach współpracy ze Starostwem Powiatowym w Białymstoku ułożono chodnik w Gniłej.

  4. dnia 12 lipca 2004r. zostanie ogłoszony drugi przetarg na budowę nawierzchni drogi w Obrubnikach.

  5. dnia 2 lipca 2004r. rozstrzygnięty zostanie przetarg na budowę nawierzchni drogi Nowe Aleksandrowo- Leńce. Mimo nikłych nadziei na dofinansowanie inwestycji ze Starostwa Powiatowego najprawdopodobniej nie zostanie on unieważniony.

  6. w najbliższym czasie zostaną ogłoszone następujące przetargi na:

    • plan zagospodarowania przestrzennego na wsie Nowe Aleksandrowo, Dobrzyniewo Fabryczne, Ogrodniki, Dobrzyniewo Kościelne, Dobrzyniewo Duże ( wsie ujęte w Planie Rozwoju Lokalnego jako Lokalne Centrum Rozwoju),

    • rozbudowę Szkoły Podstawowej w Fastach,

    • podkłady geodezyjne na Osiedle Twoich Marzeń w Fastach,

    • zagospodarowanie plaży w Dobrzyniewie Fabrycznym,

    • uzupełnienie oświetlenia ulic,

    • budowę przepustu w Letnikach,

    • modernizację drogi w Ponikłej,

    • budowę przydomowych oczyszczalni ścieków,

    • rozbudowę Urzędu Gminy,

    • modernizację przepompowni w Fastach,

    • budowę wodociągu Szaciły- Kozińce.

zakończona została akcja dot. ściągania od mieszkańców Nowego Aleksandrowa, Dobrzyniewa Kościelnego opłat adiacenckich z tyt. przyłączenia się do sieci kanalizacyjnej

zawarto większość umów z mieszkańcami Ogrodnik i Dobrzyniewa Kościelnego na wykonanie przyłączy wodociągowych.

podjęte zostaną próby w kierunku pozyskania środków z zewnątrz na budowę kotłowni na biomasę

dnia 4 lipca 2004r. nastąpi rozstrzygnięcie konkursu „ Mój Dom w Europie”

pojemniki na odpady usytuowane na ternie Gminy są użytkowane w sposób niezgodny z zasadami. W najbliższym czasie zostanie przeprowadzona akcja weryfikacji osób, które mają zawarte z MPO umowy na wywóz nieczystości.

na terenie Gminy działają dwie firmy internetowe. Siecią internetową sukcesywnie obejmowane będą kolejne miejscowości.

Radca Prawny - P. Jadwiga Boraczewska złożyła podanie z prośbą o rozwiązanie umowy zlecenia na obsługę prawną UG. Prośba została pozytywnie rozpatrzona, zastąpi ja obecna na Sesji Rady Gminy P. Jolanta Horba.

 

Ad pkt. 4

 

a) Przewodniczący obrad zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z Radnych chciałby zabrać głos odnośnie treści uchwały w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Dobrzyniewo Duże.

Wójt Gminy przedstawił zebranym P. Tomasza Matana, wykonawcę Planu Rozwoju Lokalnego. Dodał, że został on opracowany, jako materiał niezbędny przy składaniu wniosków o dofinansowanie inwestycji.

Nikt nie zgłosił, żadnych uwag, ani pytań.

 

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem przedmiotowej uchwały.

 

Uchwała Nr XX/107/04 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 30 czerwca 2004r. w

sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Dobrzyniewo Duże została przyjęta jednogłośnie.

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 13-u Radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13-u radnych obecnych na sali obrad.

Uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów i stanowi wraz z załącznikiem 11-79 stronę protokołu.

 

  1. Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, iż radni projekt uchwały otrzymali przed obradami sesji, w związku z czym mieli okazję wnikliwego przeanalizowania zagadnienia.

Zwrócił się z pytaniem, czy w tej sprawie ktoś chciałby zabrać głos.

 

P. Jackowski zgłosił potrzebę uporządkowania nielegalnego śmietnika mieszczącego się przy drodze z Letnik do Podleńc.

 

Przewodniczący obrad zapewnił, że wkrótce plac zostanie uporządkowany, a droga pokryta nawierzchnią żużlu.

 

P. Andrzej Horba - czy w Programie Ochrony Środowiska Gminy Dobrzyniewo Duże na lata 2004-2012 został ujęty problem utylizacji eternitu.

 

Wójt Gmin- jest on zawarty w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Dobrzyniewo Duże. Jest to wspólny problem gmin należących do Związku Gmin „Czyste Środowisko”. Miejsca składowania eternitu musi spełniać określone warunki. Czynimy starania w kierunku uzyskania pozwolenia na korzystanie z wysypiska w Studziankach oraz podjęcia pertraktacji z firmą, któryby zajęła się zdejmowaniem z budynków eternitu. Taka firma musi posiadać koncesję na wykonywanie tego typu prac.

 

Przewodniczący obrad - problem ten był rozważany na posiedzeniu członków Związku Gmin „Czyste Środowisko”. Z uzyskanych na posiedzeniu informacji wynika, że wysypisko (ogólnodostępne) tego typu powstaje w Zambrowie.

 

P. Kakareko stwierdził, że zgodnie z jego spostrzeżeniami Program odnosi się praktycznie do przydomowych oczyszczalni ścieków. Powinien także zawierać temat zastosowania pieców na biomasę.

 

Przewodniczący obrad- zagadnienie to winno stanowić przedmiot odrębnego programu.

 

Wójt Gminy - w załączniku do uchwały zawarte są praktycznie wszystkie problemy związane z ochroną środowiska, i tak: walka z hałasem, promieniowanie energetyczne, transport, odpady azbestowe, ograniczenie emisji dwutlenku węgla itp. Program był opiniowany przez Starostwo Powiatowe. W dalszym ciągu można wnosić uwagi, które zostaną zgłoszone zespołowi autorskiemu. Opracowane materiały są niezbędne przy ubieganiu się o środki z zewnątrz na inwestycje związane z ochroną środowiska.

 

Przewodniczący Rady Gminy- czy są jeszcze pytania?

 

W związku z tym, iż nie było więcej pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem przedmiotowej uchwały.

 

Uchwała Nr XX/108/04 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 30 czerwca 2004r. w

sprawie przyjęcia Programu Ochrony Środowiska Gminy Dobrzyniewo Duże została przyjęta jednogłośnie.

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 13-u Radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13-u radnych obecnych na sali obrad.

Uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów i stanowi wraz z załącznikiem 80-181 stronę protokołu.

 

c)

Przewodniczący obrad poprosił P. Kakareko- przewodniczącego Komisji Finansów i Budżetu o przedstawienie opinii o projekcie uchwały w sprawie ustanowienia zabezpieczenia dofinansowania budowy Hali Sportowej w Dobrzyniewie Dużym w formie weksla „in blanco”

 

P. Stanisław Kakareko poinformował, że komisja obradował tuż przed posiedzeniem Sesji Rady Gminy i wydała pozytywną opinię o projekcie uchwały. Podjęcie uchwały jest zabezpieczeniem rzetelności wydatkowania środków pochodzących z dotacji na budowę Hali Sportowej.

 

Przewodniczący Obrad - czy są dodatkowe pytania?

Pytań nie było P. Andrzej Jakubczyk zarządził przegłosowanie słuszności podjęcia w/w uchwały.

Kto jest za przyjęciem uchwały?

 

Uchwała Nr XX/109/04 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 30 czerwca 2004r. w

sprawie ustanowienia zabezpieczenia dofinansowania budowy Hali Sportowej w Dobrzyniewie Dużym w formie weksla „in blanco” została przyjęta jednogłośnie.

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 13-u Radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13-u radnych obecnych na sali obrad.

Uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów i stanowi 182 stronę protokołu.

 

d)

 

Przewodniczący obrad stwierdził, że tematem tego punktu jest rozpatrzenie i podjęcie uchwały w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli kompleksowej działalności Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Dobrzyniewie Dużym, w szczególności pod względem legalności, gospodarności, rzetelności, celowości oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym prowadzonej gospodarki wodno-ściekowej.

Czy są pytania odnośnie w/w uchwały?

 

Pytań nie zgłoszono, więc rozpoczęto głosowanie nad przyjęciem przedmiotowej uchwały.

 

Przewodniczący obrad- kto jest za przyjęciem uchwały?

 

Za przyjęciem uchwały Nr XX/110/04 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 30 czerwca 2004r. w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli głosowano następująco:

Za przyjęciem uchwały: 10 radnych

Wstrzymujących się: 3 radnych ( P. S. Adamski, P. D. Grzegorczyk, P. A Horba)

Radni nieobecni: 2 osoby

 

Uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów i stanowi 183 stronę protokółu.

 

Ad pkt 5

 

Przewodniczący obrad krótko streścił zasady uczestnictwa mieszkańców w budowanych prze gminę Dobrzyniewo Duże przydomowych oczyszczalniach ścieków, po czym poprosił o zadawanie pytań, zgłaszanie uwag, czy zastrzeżeń co do sposobu realizacji tego przedsięwzięcia.

Nikt nie zgłosił żadnych pytań, ani uwag odnośnie powyższego tematu.

 

 

Rada Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała zasady uczestnictwa mieszkańców w budowanych przez gminę Dobrzyniewo Duże przydomowych oczyszczalniach ścieków ( załącznik Nr 3 do niniejszego protokółu).

 

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 13-u Radnych. Za przyjęciem zasad głosowało 13-u radnych obecnych na sali obrad.

 

 

Ad. pkt 6

 

Przewodniczący obrad zaproponował radnym zgłaszanie do Wójta Gminy interpelacji i wniosków.

 

P. Grażyna Woźniewska zgłosiła potrzebę ułożenia chodnika we wsi Chraboły.

 

P. Kazimierz Ignatowski zgłosił potrzebę modernizacji przepustu w lesie na trakcie Chraboły - Knyszyn.

 

P. Roman Jackowski- po raz kolejno zgłosił potrzebę rozbiórki starego budynku usytuowanego nad rzeką w Dobrzyniewie Fabrycznym. Zapytał, jak przedstawiają się sprawy dot. konserwacji pasa drogowego w miejscach gdzie nie ma faktycznego użytkownika prywatnego.

 

P. Kazimierz Ignatowski- zwrócił się do P. Bogdana Zdanowicza- radnego powiatowego z pytaniem, czy ulica we wsi Obrubniki będzie modernizowana przy współudziale środków powiatowych.

 

P. Horba poprosił Radnego Powiatowego i Wójta Gminy o wypowiedź na temat aktualnego stanu i jakości współpracy z Powiatem w dziedzinie finansowania inwestycji. Zapytał jakie kroki P. Zdanowicz ma zamiar poczynić w kierunku polepszenia poziomu współdziałania.

 

P. Jackowski-poprosił P. Zdanowicza o podanie przyczyny braku dofinansowania ze strony Starostwa Powiatowego na wykonanie robót utrzymaniowych dotyczących m. in dróg powiatowych zaplanowanych do realizacji w roku bieżącym.

 

P. Stanisław Kakareko do P. Zdanowicza - współpraca nie jest owocna, należy opracować program współdziałania z Powiatem. Rada Gminy jest otwarta na współpracę, w szczególności w dziedzinie współfinansowania inwestycji.

 

Przewodniczący obrad oddał głos Radnemu Powiatowemu i zaproponował ustosunkowanie się do powyższych pytań i stwierdzeń.

 

P. Bogdan Zdanowicz- Powiat dysponuje 3 mln. zł. przeznaczonymi na roboty utrzymaniowe dróg. Subwencja ta nie wystarcza na zabezpieczenie potrzeb poszczególnych gmin. Rada Powiatu dysponuje opracowanym algorytmem podziału środków na inwestycje drogowe. Jest on związany z długością dróg w powiecie oraz z zaangażowaniem gmin w pomoc realizacji tych zadań na terenie dróg powiatowych.

Powiat analizuje potrzeby remontu dróg. Konsultowane są one również z odpowiednią gminą w zależności od położenia drogi powiatowej. Następnie występujemy do gmin z prośbą o dofinansowanie inwestycji powiatowych. Powiat ma ograniczone możliwości zarobkowania i pozyskiwania dodatkowych środków. Dochody własne powiatu wynoszą ok. 4% budżetu. Gminy wchodzące w skład powiatu nie są zadowolone z podziału środków. Swoje zadania, jako radnego powiatowego, wykonuję w miarę posiadanych możliwości, jednak o wszystkich poczynaniach np. zmianach budżetowych decyduje Rada Powiatu.

Odnośnie budowy chodnika we wsi Dobrzyniewo Fabryczne, stwierdził, że jest za realizacją tego przedsięwzięcia z uwagi na zagrożenie ruchu pieszych. Niezbędna dokumentacja została opracowana, niestety brakuje środków finansowych.

Jeżeli Gmina Dobrzyniewo Duże nie przekaże dotacji na wykonanie studium wykonalności niezbędne do modernizacji ulicy w Nowym Aleksandrowie, będącej drogą powiatową, mimo wszystko zostanie ono wykonane.

 

Wójt Gminy zapytał P. Zdanowicza, czy z subwencji przeznaczonej na utrzymanie dróg nie przechodzą środki na służbę zdrowia, Domy Pomocy itp. Jeżeli tak to należy to zablokować.

Dotychczasowe wspólne plany i uzgodnienia dotyczące modernizacji dróg, zapewnienia ze strony powiatu odnośnie finansowania inwestycji najprawdopodobniej, biorąc pod uwagę istniejącą sytuację, nie maja racji bytu. Nie można liczyć na owocna współpracę z powiatem.

Zwrócił się do P. Zdanowicza o podjęcie stosownych poczynań zmierzających do poprawy stanu istniejącego.

 

W odpowiedzi na powyższe P. Zdanowicz stwierdził, że nie należy wymagać od niego, jako jednostki, dokonywania zmian rozdziału powiatowych środków finansowych na poszczególne gminy. O powyższym decyduje Rada Powiatu.

Następnie podał do wiadomości radnym zasady, jakimi powiat kieruję się dokonując rozdziału środków. Uprzedził o braku perspektyw na kompleksowe zaspokojenie potrzeb finansowych wszystkich gmin wchodzących w skład powiatu. Uzasadnił to, przede wszystkim brakiem pieniędzy.

Dysproporcje w rozdysponowywaniu środków na poszczególne gminy wynikają przede wszystkim z tzw. „układów”.

P. Andrzej Horba- podsumował pracę P. Zdanowicza jako radnego powiatowego i ocenił ją jako bardzo nikłą, nie przynoszącą praktycznie żadnych konkretnych korzyści dla naszej gminy. Wytknął jego nieudolność, brak inicjatywy, po czym przypomniał, co należy do jego obowiązków.

Przewodniczący obrad wspólnie z radnym P. Stanisławem Kakareko wysunęli wniosek o umożliwienie radnemu Powiatowemu opracowania informacji - odpowiedzi na stawiane pytania zagadnienia. Poprosili o przygotowanie materiałów odzwierciedlających funkcjonowanie powiatu, które będą przedmiotem dyskusji oraz zostaną poddane ocenie na następnej sesji Rady Gminy

Zaproponował skierowanie do P. Józefa Ryszarda Sikorskiego - radnego Powiatowego specjalnego zaproszenia na sesję Rady Gminy Dobrzyniewo Duże w celu przeprowadzenia konsultacji.

 

Ad. pkt 7

Wójt Gminy udzielił odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych w ramach punktu 6 porządku obrad

 

Ze względu na wyczerpanie się dyskusji przystąpiono do realizacji kolejnego punktu porządku obrad tj. wolne wnioski i informacje ( pkt. 8 porządku obrad)

 

Jako pierwszy głos zabrał P. Kazimierz Ignatowski, który poruszył sprawę przełomów na drodze Chraboły - Kopisk . Czy naprawą drogi powiatowej zajmie się po raz kolejny gmina?

P. Dariusz Grzegorczyk zgłosił potrzebę uporządkowania stanu drogi wiodącej do wsi Borsukówka.

 

Ze strony P. Walentyny Adamskiej padła propozycja zaproszenia na sesję Rady Gminy Starostę Powiatowego, który jest najbardziej kompetentną osobą odnośnie udzielenia informacji na temat współpracy powiatu z gminą.

Zgłosiła problem nurtujący rolników, mieszkańców wsi Zawady, którym Urząd Miejski w Białymstoku nie przesyła nakazów płatniczych za posiadane grunty rolne, położone obecnie na terenie miasta Białegostoku.

Wskazała, że należy uporządkować wysypisko śmieci leżące przy trakcie królewskim. Rozwiąże to problem związany z brakiem dojazdu do działek rolnych.

Ponadto kolejny raz poruszyła problem uporządkowania i doprowadzenia do użyteczności terenu przyszkolnego boiska w Nowym Aleksandrowie.

P. Horba - sołtys wsi Fasty- zaapelował do radnych Gminy o umożliwienie sołtysom zabierania głosu w trakcie obrad, a w szczególności podczas rozpatrywania uchwał Rady Gminy.

 

Sołtys wsi Jaworówka - zwrócił się do Wójta Gminy z pytaniem, czy w najbliższym czasie nastąpi wymiana wodociągu azbestowego we wsi Jaworówka. Jeżeli nie należy to przedsięwzięcie ująć w planach inwestycyjnych przewidywanych do realizacji w przyszłości.

Dodał, że istnieje potrzeba oznakowania ostrego zakrętu na trasie do wsi Jaworówka.

 

Przewodniczący obrad odniósł się do propozycji P. Walentyny Adamskiej dot. zaproszenia na obrady sesji Rady Gminy Starostę Powiatowego. Stwierdził, że nic nie stoi na przeszkodzie. Należy tylko ująć to w programie sesji i określić zagadnienia, które zostaną poddane dyskusji.

Kwestia dotycząca problemu rolników wsi Zawady wymaga wyjaśnienia.

 

P. Mecenas- Jolanta Horba dodała, że jej zdaniem, w przypadku gdy zmiana nastąpiła niezależnie od rolnika obowiązek powiadamiania najprawdopodobniej należy do obowiązków Miasta Białystok.

 

Przewodniczący obrad -problem zgłoszony przez sołtysa wsi Fasty był kilkakrotnie omawiany na obradach sesji Rady Gminy. Po raz kolejny wyjaśnił stronę prawną tego zagadnienia. Przypomniał, że sołtysi mają możliwość zabierania głosu w ramach punktu: Wolne wnioski, zapytania i informacje.

Ponadto przed każdą sesją są powiadamiani o możliwości wglądu do projektów uchwał. Swoje uwagi mogą zgłaszać na ręce Radnych Gminy.

 

Wójt Gminy poinformował zebranych, że sprawy dot. utrzymania porządku poboczy należy zgłaszać do P. Kazimierza Sokólskiego.

 

Odnośnie wymiany rur azbestowych wodociągu we wsi Jaworówka nie ma perspektyw rozwiązania tego problemu w roku bieżącym. Najprawdopodobniej zostanie zaplanowane to do realizacji w przyszłości.

 

W kierunku uporządkowania placu boiska w Nowym Aleksandrowie zostaną wykonane następujące prace: nawiezienie warstwy żwiru (piasku), następnie warstwy czarnoziemu, zasianie trawy. Nastąpi to w najbliższych dniach.

 

 

Przewodniczący obrad -czy ktoś z zebranych chciałby zabrać głos.

 

Nikt nie zgłosił potrzeby zabrania głosu.

 

Ad. pkt 9

W związku z tym, Przewodniczący obrad zamknął obrady XX Sesji Rady Gminy Dobrzyniewo Duże

 

 

Protokolant

Mariola Grzegorczyk

Metryka strony

Udostępniający: Mariola Grzegorczyk

Wytwarzający/odpowiadający: Irena Wasilewska

Wprowadzający: Irena Wasilewska

Data wprowadzenia: 2006-06-07

Data modyfikacji: 2006-07-06

Opublikował: Irena Wasilewska

Data publikacji: 2006-07-06