Nr XXIII/2004

PROTOKÓŁ Nr XXIII/2004

 

Z XXIII Sesji Rady Gminy Dobrzyniewo Duże odbytej w dniu 15 października 2004r. w sali Gminnego Centrum Kultury w Dobrzyniewie Dużym.

Posiedzenie sesji rozpoczęło się o godz. 9.00, a zakończyło się o godz. 13.00

W Sesji udział wzięli:

Radni Rady Gminy:

  1. Andrzej Cezary Jakubczyk

  2. Stanisław Adamski

  3. Dariusz Grzegorz Grzegorczyk

  4. Marek Grzegorczyk

  5. Andrzej Horba

  6. Kazimierz Ignatowski

  7. Roman Jackowski

  8. Stanisław Marian Kakareko

  9. Kazimierz Kraszewski

  10. Grażyna Woźniewska

  11. Marian Zimnoch

  12. Tomasz Dobrzyński

  13. Władysław Radziszewski

  14. Janusz Sobolewski

P. Mirosław Kłosek - nieobecny na posiedzeniu sesji ( nieobecność usprawiedliwiona)

Lista obecności stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.

 

Sołtysi wsi:

  1. Citko Eugeniusz

  2. Andruszkiewicz Henryk

  3. Laskowski Wojciech

  4. Citko Mieczysław

  5. Skiścim Czesław

  6. Horba Adam

  7. Adamski Jarosław

  8. Jaworowski Tadeusz

  9. Bielski Lucjan

  10. Dobrzyński Grzegorz

  11. Lewkowska Barbara

  12. Jaworowski Marek

  13. Adamska Walentyna

  14. Skobodziński Tadeusz

  15. Dąbrowski Cezary

  16. Sztabkowski Tadeusz

  17. Kakareko Ireneusz

 

Lista obecności - załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

 

Zaproszeni Goście:

  1. Wicestarosta Powiatu Białostockiego- P. Damian Raczkowski

  2. Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg- P. Marek Jędrzejewski

  3. Inspektor PZU S.A Białystok- Lech Kulig

  4. Inspektor PZU S.A Białystok- Eugeniusz Niemyjski

Przedstawiciele PZU S.A Białystok zostali zaproszeni ustnie przez Wójta Gminy Dobrzyniewo Duże.

Lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Ponadto:

1. P. Zenon Szypcio- Wójt Gminy

  1. P. Iwona Mocniak- dyr Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej,

  2. P. Jolanta Horba - radca prawny.

  3. P. Joanna Mirynowska- dyrektor GCK.

  4. P. Barbara Fedorowicz - kierownik GOPS

  5. P. Teresa Rydzewska - kierownik referatu ds. inwestycji, planowania

przestrzennego i gospodarki gruntami.

 

Ad. pkt 1.

 

Obradom przewodniczył P. Andrzej Jakubczyk - Przewodniczący Rady Gminy, który dokonał otwarcia obrad XXIII Sesji Rady Gminy i przywitał wszystkich przybyłych, w tym zaproszonych gości

Stwierdził, na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu bierze udział 14-u radnych, co stanowi o prawomocności podejmowanych decyzji.

 

Ad. pkt.2

 

Przewodniczący Rady Gminy na wstępie przytoczył treść porządku obrad:

 

  1. Otwarcie XXIII Sesji Rady Gminy.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z XXII Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 27 sierpnia 2004r.

  4. Informacja Wójta Gminy o aktualnych problemach Gminy

  5. Omówienie współpracy ze Starostwem Powiatowym w Białymstoku w zakresie budowy dróg.

  6. Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawach:

    1. ustalenia planu sieci szkół podstawowych, określenia granic ich obwodów oraz ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych,

    2. zatwierdzenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniewie Dużym,

    3. uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Związku Gmin „ Czyste Środowisko” na lata 2004-2007 z perspektywą na lata 2008-2015,

    4. wyznaczenia przedstawicieli Gminy Dobrzyniewo Duże do Zgromadzenia Związku Gmin - „ Czyste Środowisko”.

  7. Interpelacje i wnioski Radnych kierowane do Wójta Gminy.

  8. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski Radnych.

  9. Wolne wnioski, zapytania i informacje.

  10. Zamknięcie obrad sesji.

 

 

 

W związku z wynikłymi wcześniej, nieprzewidzianymi okolicznościami Przewodniczący obrad zaproponował wprowadzenie następującej zmiany porządku obrad tj. wprowadzenie dodatkowego punktu 6 e) w brzmieniu:

  1. zajęcie stanowiska w sprawie zasad partycypowania osób (jednostek) zamierzających wykonać przyłącza do istniejących sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, stanowiących własność Gminy Dobrzyniewo Duże.

  2. zajęcie stanowiska w sprawie zmiany pkt 3a) Zasad uczestnictwa mieszkańców w realizacji inwestycji o charakterze użyteczności publicznej prowadzonych przez gminę Dobrzyniewo Duże zaakceptowanych przez Radę Gminy na XVII Sesji w dniu 29 marca 2004r.

 

Następnie głos zabrał P, Kazimierz Ignatowski, który zasugerował, że porządek obrad dzisiejszej sesji powinien zawierać punkt dotyczący zaopiniowania zlecenia wykonania projektu budowy drogi we wsi Kulikówka.

Dodał, że podanie skierowane do Wójta Gminy w sprawie potrzeby budowy ( remontu ) ulicy, a co za tym idzie wykonania projektu, zostało złożone w dniu 30.08.2004r. Dotychczas nie udzielono na nie odpowiedzi. Ponadto w podaniu zamieszczona została wzmianka ( prośba ) o skierowanie tej petycji na obrady sesji Rady Gminy. W porządkach obrad dotychczasowych sesji nie została ona ujęta.

 

Wójt Gminy przyznał, że w/w podanie do Urzędu Gminy wpłynęło. Stwierdził, że następna sesja będzie sesją budżetową, na której rozpatrywane będą tego typu wnioski planowane do wykonania w 2005r.

 

Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę, że pytanie P. Ignatowskiego dotyczy kwestii formalnej tj. nieprzestrzegania przez pracowników Urzędu Gminy ustawowych terminów przy załatwianiu tego typu spraw.

W odpowiedzi na powyższe Wójt Gminy stwierdził, że w takiej sytuacji istnieje możliwość wniesienia skargi na pracownika odpowiedzialnego, co nada toku tej sprawie.

 

Przewodniczący Rady Gminy- zwrócił się do P. Ignatowskiego z pytaniem czy będzie usatysfakcjonowany pisemną odpowiedzią dotyczącą terminu wprowadzenia zgłoszonego wniosku do porządku obrad Sesji Rady Gminy

Dodał, że dyskusja z przedstawicielami PZU odbędzie się po zrealizowaniu pkt. 6 porządku obrad tj. rozpatrzeniu i podjęciu uchwał.

 

P. Ignatowski zaakceptował powyższą propozycję.

 

Przewodniczący obrad dodał, że dyskusja z przedstawicielami PZU odbędzie się po zrealizowaniu pkt. 6 porządku obrad tj. rozpatrzeniu i podjęciu uchwał.

Czy są dodatkowe propozycje zmian porządku obrad.

Innych propozycji zmian nie zgłoszono w związku z czym przystąpiono do głosowania nad przyjęciem porządku obrad w zaproponowanej wersji.

 

Za przyjęciem porządku obrad uwzględniającego powyższe zmiany głosowano jednogłośnie.

 

Na 15 radnych, stanowiących ustawowy skład Rady Gminy, w głosowaniu wzięło udział 14 radnych. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych obecnych na sali obrad.

Porządek obrad został przyjęty w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów.

 

Ad. pkt 3

 

Przewodniczący obrad zapytał, czy radni mają uwagi do treści protokółu z XXII Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 27 sierpnia 2004r.

Nikt nie zgłosił uwag.

 

Protokół z XXII Sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie w głosowaniu

jawnym zwykłą większością głosów.

Na 15 radnych, stanowiących ustawowy skład Rady Gminy, w głosowaniu

wzięło udział 14 radnych. Za przyjęciem protokołów głosowało 14 radnych

obecnych na sali obrad.

 

 

Ad. pkt 4

Przewodniczący obrad udzielił głosu Wójtowi Gminy w celu przedstawienia bieżących spraw nurtujących naszą gminę.

 

Wójt Gminy:

  • od 1 października 2004 r. Urząd Gminy pracuje w nowej strukturze. Utworzono trzy referaty: organizacyjny, USC i spraw obywatelskich, finansowych, inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami oraz samodzielne stanowiska: pełnomocnika ds. informacji niejawnych, radcy prawnego, ds. oświaty i pozyskiwania funduszy unijnych i promocji Gminy.

 

  • aktualnie w Urzędzie Gminy trwa kontrola kompleksowa gospodarki finansowej Gminy prowadzona przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Białymstoku

 

  • trwające na terenie naszej Gminy inwestycje tj. budowa wodociągu we wsi Podleńce, budowa wodociągu we wsi Chraboły, budowa ulicy Białostockiej, przebiegają prawidłowo, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

 

  • trwają prace nad opracowaniem uchwały w sprawie utrzymania czystości na terenie Gminy. Zawarte zostaną w niej uregulowania, na podstawie których zostaną podjęte będą działania w kierunku wyeliminowania wszelkich niedociągłości w kwestii odprowadzania ścieków i gospodarki odpadami.

 

  • do końca bieżącego roku zostaną naprawione nawierzchnie brukowe naszych dróg ( przebrukowanie ), we wsiach: Pogorzałki, Dobrzyniewo Fabryczne, Kulikówka,

 

  • w związku ze słabą jakością prądu elektrycznego zasilającego teren naszej gminy do Wojewody Podlaskiego zostanie wystosowane pismo z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii,

 

  • prace dotyczące opracowywania studium zagospodarowania przestrzennego są głęboko zaawansowane. Osoby zainteresowane zalesianiem terenów proszone są o zgłaszanie potrzeb, które zostaną ujęte w planie zagospodarowania przestrzennego.

 

  • w roku bieżącym roku odremontowano gruntownie trzy boiska we wsiach: Gniła, Pogorzałki, Nowe Aleksandrowo,

 

  • z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że Gmina otrzyma pełne dofinansowanie budowy Hali Sportowej w Dobrzyniewie Dużym.

 

  • Do końca tego roku nie pozyskamy natomiast dofinansowania na budowę sieci kanalizacyjnej we wsi Dobrzyniewo Kościelne

 

  • sołtysi ze wsi Kobuzie, Rybaki, Szaciły nie dostarczyli wykazu rolników posiadających ubezpieczenie budynków i OC. Proszeni są o jak najszybsze dopełnienie formalności.

 

Poprosił sołtysów o sygnały odnośnie miejsc ( poboczy, dróg ), które należy doprowadzić do należytego stanu użyteczności przed sezonem zimowym.

 

 

Ad. pkt 5

 

Przewodniczący obrad zwrócił się do zaproszonych na posiedzenie sesji Wicestarosty Powiatu Białostockiego oraz Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku z prośbą o przedstawienie informacji odnośnie aktualnego stanu dróg powiatowych na terenie naszej Gminy, planowanych inwestycji, spraw związanych z ich utrzymaniem oraz potrzeb w tym zakresie.

 

P. Damian Raczkowski przedstawił strukturę organizacyjną Starostwa Powiatowego, algorytm podziału środków na poszczególne Gminy, wykonane inwestycje na terenie gminy Dobrzyniewo Duże.

Na zakończenie swej wypowiedzi poprosił o zadawanie pytań.

 

Przewodniczący obrad w swej wypowiedzi podkreślił, że algorytm został opracowany w sposób nieproporcjonalny do potrzeb i ambicji poszczególnych gmin. Zaznaczył, że tegoroczne inwestycje drogowe przeprowadzone na terenie naszej gminy , wymienione wcześniej przez P. Wicestarostę Białostockiego, sfinansowane zostały w przeważającej części ze środków gminnych, a powinno być odwrotnie.

 

P. Jackowski - zapytał, czy została już podjęta ostateczna decyzja o remoncie drogi wiodącej przez Ogrodniki i Dobrzyniewo Fabryczne oraz ułożeniu jednostronnego chodnika.

 

P. Raczkowski- stan drogi wskazanej przez P. Jackowskiego nie jest zły. Dokumentacja techniczna dotycząca remontu została wykonana. W roku bieżącym zostaną przeprowadzone prace związane z odwodnieniem jezdni na łuku pomiędzy Ogrodnikami, a Dobrzyniewem Fabrycznym.

Starostwo dąży do jak najszybszego opracowania dokumentacji technicznej na ulicę Białostocką w Dobrzyniewie Dużym oraz planuje wykonanie tego typu dokumentacji na drogę wiodącą przez wieś Borsukówka.

 

P. Ignatowski- czy remont drogi powiatowej Chraboły- Kopisk został ujęty w wieloletnim planie inwestycyjnym powiatu.

 

P. Raczkowski- nie, ponieważ droga ta nie stanowi zaplecza na rozwój naszego regionu. Z tego też względu będą trudności z pozyskaniem dofinansowania na ten cel. Mimo to budowa tej drogi jest dobrym pomysłem ( połączenie z gmina Wasilków).

 

Wójt Gminy przedstawił swoją opinię na temat współpracy z Powiatem. Stwierdził, że współpraca ta układa się bardzo dobrze. Dotychczasowe, wspólne inwestycje zostały przeprowadzone pomyślnie, nawet z pewnymi oszczędnościami.

W roku 2005 Starostwo Powiatowe w Białymstoku wystąpi do ZPOR-u o dofinansowanie kolejnych inwestycji.

Wykonanie chodników przy drogach powiatowych zostanie sfinansowane przez gminę.

 

P. Andrzej Horba w swej wypowiedzi także odniósł się do przedstawionego algorytmu podziału środków. Zaapelował o racjonalny, rzetelny i uczciwy podział środków w kolejnych latach.

 

P. Stanisław Kakreko zaproponował, aby dwa planowane do wykonania projekty inwestycyjne, o których wspomniał P. Raczkowski zostały sfinalizowane w roku bieżącym przy współudziale środków gminnych i powiatowych.

 

P. Grażyna Woźniewska- zgłosiła potrzebę wykonania chodników wzdłuż drogi powiatowej wiodącej przez wieś Chraboły.

 

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg stwierdził, że powyższa uwaga została zanotowana i będzie rozpatrzona.

 

Więcej pytań nie zgłoszono.

 

Przewodniczący Rady Gminy ogłosił 10 minutową przerwę, w czasie której salę obrad opuścił P. Stanisław Kakreko ( za przyzwoleniem Przewodniczącego Rady Gminy) .

Przybyli przedstawiciele PZU w celu przedstawienia ofert ubezpieczeń.

 

Po przerwie wznowiono obrady XXIII Sesji Rady Gminy i przystąpiono do realizacji kolejnych punktów porządku obrad.

 

Ad. pkt 6

 

Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawach:

 

  1. ustalenia planu sieci szkół podstawowych, określenia granic ich obwodów oraz ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

Przewodniczący obrad- czy są pytania?

 

P. Andrzej Horba- czy Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Socjalnych pracowała nad wyeliminowaniem problemu związanego ze zwiększoną liczebnością klas w Szkole Podstawowej w Dobrzyniewie Dużym?

 

P. Marek Grzegorczyk- ten problem występuje w Publicznym Gimnazjum w Dobrzyniewie Dużym. Był niejednokrotnie poruszany na sesjach Rady Gminy, jak też zgłaszany bezpośrednio Wójtowi Gminy.

 

W związku z brakiem pytań Przewodniczący obrad zaproponował przegłosowanie przedmiotowej uchwały.

 

Uchwała Nr XXIII/115/04 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 15 października 2004r. w sprawie ustalenia planu sieci szkół podstawowych, określenia granic ich obwodów oraz ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów i stanowi wraz z załącznikami i uzasadnieniem 12, 13, 14, 15, stronę protokołu.

 

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 13-u Radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13-u radnych obecnych na sali obrad.( P. Stanisław Kakareko nie brał udziału w głosowaniu).

 

  1. zatwierdzenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniewie Dużym

Przewodniczący obrad wyjaśnił, że potrzeba opracowania nowej wersji statutu GOPS wynika ze zmiany ustawy o pomocy społecznej:

  1. zadania zlecone dotychczas do realizacji gminie przeszły na zadania własne Gminy,

  2. wypłata zasiłków rodzinnych aktualnie należy do obowiązków Gminy

Czy odnośnie powyższego są pytania?

 

Głos zabrał P. Andrzej Horba i zapytał, czy GOPS jest przygotowany na wypełnianie obowiązków określonych w statucie, np. na udzielanie pomocy ludziom bezdomnym.

 

P. Barbara Fedorowicz- realizacja obowiązków, o których wspomniał P. Horba nie wymaga posiadania odpowiedniego zaplecza. W takich przypadku można korzystać z placówek zamiejscowych np. białostockich pokrywając koszty pobytu osób.

 

W związku z tym, że nie było pytań Przewodniczący obrad poprosił o przegłosowanie projektu powyższej uchwały.

 

Za przyjęciem uchwały Nr XXIII/116/04 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 15 października 2004r. w sprawie zatwierdzenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniewie Dużym głosowano następująco:

Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych

Od głosu wstrzymał się 1 radny - P. Andrzej Horba

Uchwała została przyjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów i stanowi wraz z załącznikiem 16, 17, 18, 19, 20 stronę protokołu.

 

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 13-u Radnych. ( P. Stanisław Kakareko nie brał udziału w głosowaniu).

 

  1. uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Związku Gmin „ Czyste Środowisko” na lata 2004-2007 z perspektywą na lata 2008-2015,

Przewodniczący obrad poprosił o dyskusję.

Nikt nie zabrał głosu.

Przystąpiono do głosowania.

 

Uchwała Nr XXIII/117/04 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 15 października 2004r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Związku Gmin

Czyste Środowisko” na lata 2004-2007 z perspektywą na lata 2008-2015, została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów i stanowi wraz z załącznikiem 21- 200 stronę protokołu.

 

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 13-u Radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13-u radnych obecnych na sali obrad ( P. Stanisław Kakareko nie brał udziału w głosowaniu).

 

  1. wyznaczenia przedstawicieli Gminy Dobrzyniewo Duże do Zgromadzenia Związku Gmin - „ Czyste Środowisko”.

 

Wójt Gminy wyjaśnił zebranym, że dotychczas jednym z przedstawicieli naszej Gminy w Zgromadzeniu Zwzku Gmin - „ Czyste Środowisko” była P. Hanna Tołłoczko, która już nie jest pracownikiem UG. Z tego względu zaszła konieczność dokonania zmian. Zaproponował aby funkcję tę objęła P. Urszula Roj-Rojewska- nowa pracownica UG.

 

Przewodniczący obrad poprosił o zadawanie pytań.

Nie zgłoszono potrzeby udzielenia dodatkowych wyjaśnień.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem w/w uchwały.

 

Uchwała Nr XXIII/118/04 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 15 października 2004r. w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Gminy Dobrzyniewo Duże do Zgromadzenia Związku Gmin - „ Czyste Środowisko” została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów i stanowi 201 stronę protokołu.

 

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 13-u Radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13-u radnych obecnych na sali obrad ( P. Stanisław Kakareko nie brał udziału w głosowaniu).

 

  1.  

    • zajęcie stanowiska w sprawie zasad partycypowania osób (jednostek) zamierzających wykonać przyłącza do istniejących sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, stanowiących własność Gminy Dobrzyniewo Duże.

Materiały stanowią załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący obrad poprosił P. Mocniak o komentarz w przedmiotowej sprawie.

 

Na salę obrad powrócił P. Stanisław Kakareko.

 

P. Mocniak zreferowała ten temat w oparciu o załączone i przedstawione wcześniej radnym materiały.

 

Przewodniczący obrad zapytał, czy ze strony radnych są pytania.

 

W związku z tym, że nie było pytań Przewodniczący Rady Gminy zarządził głosowanie w sprawie akceptacji przedstawionych rozwiązań.

 

Rada Gminy w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów wyraziła jednogłośnie pozytywne stanowisko w sprawie zasad partycypowania osób (jednostek) zamierzających wykonać przyłącza do istniejących sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, stanowiących własność Gminy Dobrzyniewo Duże.

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 14-u Radnych.

 

  • Zajęcie stanowiska w sprawie zmiany pkt 3a) Zasad uczestnictwa mieszkańców w realizacji inwestycji o charakterze użyteczności publicznej prowadzonych przez gminę Dobrzyniewo Duże zaakceptowanych przez Radę Gminy na XVII Sesji w dniu 29 marca 2004r. ( pismo nr. Or. 0114.1/04 z dnia 11.10.2004r. stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu.)

 

Przewodniczący obrad zapytał, czy odnośnie powyższego są pytania.

Pytań nie zgłoszono, więc przystąpiono do głosowania nad wydaniem opinii.

 

Rada Gminy w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów wyraziła jednogłośnie pozytywne stanowisko w sprawie zmiany pkt 3a) Zasad uczestnictwa mieszkańców w realizacji inwestycji o charakterze użyteczności publicznej prowadzonych przez gminę Dobrzyniewo Duże zaakceptowanych przez Radę Gminy na XVII Sesji w dniu 29 marca 2004r.

Na 15-u radnych stanowiących ustawowy skład Rady, w głosowaniu wzięło udział 14-u Radnych.

 

 

Przewodniczący obrad ogłosił 10 minutową przerwę.

 

Po przerwie wznowił obrady XXIII Sesji Rady Gminy, powitał przybyłych gości: P. Lech Kulig i P. Eugeniusz Niemyski i poprosił o zreferowanie uzgodnionego wcześniej z Wójtem Gminy zagadnienia czyli zasad i warunków ubezpieczeń PZU.

 

Po wystąpieniu odbyła się dyskusja z udziałem radnych i sołtysów.

 

Ad. pkt 7 Interpelacje i wnioski Radnych kierowane do Wójta Gminy.

 

P. Janusz Sobolewski- w jaki sposób uregulowana jest kwestia wywozu nieczystości kanalizacyjnych z naszego terenu. Czy została zawarta umowa z firmą świadczącą tego typu usługi. Jest to jeden z warunków, jakie rolnicy muszą spełnić podczas ubiegania się o środki unijne.

 

P. Grażyna Woźniewska- czy istnieje możliwość usytuowania na końcu wsi Chraboły przystanku dla dzieci szkolnych, czy boisko szkolne w roku bieżącym zostanie doprowadzone do stanu użyteczności.

 

P. Dariusz Grzegorczyk zgłosił potrzebę naprawy drogi Pogorzałki- Kozińce oraz uzupełnienia wzdłuż niej oświetlenia. Zapytał jakie są plany odnośnie zagospodarowania budynku starej szkoły w Pogorzałkach.

 

Ad. pkt 8

 

Przewodniczący obrad- mieszkańcy naszej Gminy zawierają indywidualne umowy na wywóz nieczystości. Nie należy to do zadań własnych Gminy.

 

P. Teresa Rydzewska - Wójt Gminy udziela firmom jedynie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych

 

Przewodniczący Rady Gminy - zwrócił się do Wójta Gminy z prośbą o zlecenie odpowiednim pracownikom opracowania ogłoszeń o firmach, które mogą w tym zakresie obsługiwać naszą gminę.

 

Wójt Gminy-limit planowanych do wykonania w roku bieżącym przystanków został wyczerpany i nie przewiduje się żadnych zmian.

Poprosił o zgłaszanie potrzeb w tym zakresie. Przy większej ilości zapotrzebowań w roku 2005 podjęte zostaną działania w kierunku uzupełnienia braków.

Do końca bieżącego roku nie zostaną podjęte żadne prace porządkowe na boisku przy Sz.P. w Chrabołach. Doprowadzanie do porządku poszczególnych boisk należy wykonywać stopniowo, ponieważ kompleksowe działanie zablokuje możliwość korzystania z nich.

Do końca tego roku zostanie wykonany remont drogi Podgorzałki- Kozińce. W związku z tym, że planowany na 2004r. limit uzupełnienia lamp został wyczerpany pozostałe zgłoszenia będą realizowane w 2005r.

Kwestię zagospodarowania starej szkoły w Pogorzałkach należy rozważyć wspólnie. Poprosił o przygotowanie propozycji

 

Ad. pkt 9 Wolne wnioski, zapytania i informacje.

 

P. Wojciech Laskowski- kolejny raz zgłosił potrzebę uporządkowania poboczy wzdłuż drogi wiodącej przez wieś Chraboły ( dotychczas zostały częściowo skoszone) oraz uzupełnienia lamp ulicznych

 

Wójt Gminy - na terenie Gminy jest jeszcze wiele niedociągnięć, które należy stopniowo eliminować. Urząd Gminy nie jest w stanie sprostać im jednocześnie. Z tego też względu realizacja przeciąga się w czasie.

 

P. Walentyna Adamska zapytała, czy istnieje możliwość objęcia sołtysów ubezpieczeniem NW oraz ubezpieczenia gotówki od kradzieży i rabunku.

 

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że należy się nad tym zastanowić. Poprosił Wójta Gminy o zorientowanie się z tej kwestii i podjęcie stosownych kroków.

 

P. Mieczysław Citko- zgłosił potrzebę naprawy ulicy Szkolnej w Dobrzyniewie Dużym na odcinku od Szkoły Podstawowej do Szosy Ełckiej.

 

Wójt Gminy- naprawa ulicy nastąpi do końca tego roku.

 

Więcej pytań nie było

 

Ad. pkt 10

 

Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady XXIII Sesji Rady Gminy.

 

 

 

Protokolant: Mariola Grzegorczyk

Metryka strony

Udostępniający: Mariola Grzegorczyk

Wytwarzający/odpowiadający: Irena Wasilewska

Wprowadzający: Irena Wasilewska

Data wprowadzenia: 2006-06-07

Data modyfikacji: 2006-07-06

Opublikował: Irena Wasilewska

Data publikacji: 2006-07-06