Nr XXX/05

PROTOKÓŁ NR XXX/05

 

 

XXX Sesji Rady Gminy Dobrzyniewo Duże odbytej w dniu 22 lutego 2005r. w sali Gminnego Centrum Kultury w Dobrzyniewie Dużym.

Posiedzenie sesji rozpoczęło się o godz. 9.00, a zakończyło się o godz. 12.00

 

W Sesji udział wzięli:

Radni Rady Gminy:

  1. Andrzej Cezary Jakubczyk

  2. Stanisław Adamski

  3. Dariusz Grzegorz Grzegorczyk

  4. Marek Grzegorczyk

  5. Andrzej Horba

  6. Kazimierz Ignatowski

  7. Roman Jackowski

  8. Stanisław Marian Kakareko

  9. Kazimierz Kraszewski

  10. Grażyna Woźniewska

  11. Tomasz Dobrzyński

  12. Władysław Radziszewski

  13. Mirosław Kłosek

  14. Janusz Sobolewski

Radni nieobecni na posiedzeniu sesji Rady Gminy: P. Marian Zimnoch,

 

Lista obecności stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.

 

Sołtysi wsi:

  1. Citko Eugeniusz

  2. Laskowski Wojciech

  3. Andruszkiewicz Henryk

  4. Citko Mieczysław

  5. Skiścim Czesław

  6. Sokólski Eugeniusz

  7. Jaworowski Tadeusz

  8. Bielski Lucjan

  9. Dobrzyński Grzegorz

  10. Adamska Walentyna

  11. Dąbrowski Tomasz

  12. Winnicka Łucja

  13. Kakareko Ireneusz

  14. Skobodziński Tadeusz

  15. Dąbrowski Cezary,

  16. Sztabkowski Tadeusz

Lista obecności stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Ponadto:

Wójt Gminy- P. Zenon Szypcio,

Skarbnik Gminy - P. Anna Borkowska

radca prawny- P. Jolanta Horba,

Kierownik GOPS w Dobrzyniewie Dużym- P. Barbara Fedorowicz

Dyrektor PGK - P. Iwona Mocniak,

Dyrektor GCK - P. Joanna Mirynowska,

Kierownik referatu inwestycji, planowania przestrzenne i gospodarki gruntami- P. Teresa Rydzewska.

 

 

Ad. pkt 1.

 

Na przewodniczącego obrad został wybrany P. Andrzej Jakubczyk - Przewodniczący Rady Gminy, który dokonał otwarcia obrad XXX Sesji Rady Gminy i przywitał wszystkich przybyłych.

Stwierdził, na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu bierze udział -14 Radnych Rady Gminy Dobrzyniewo Duże, co stanowi o prawomocności obrad.

 

Ad. pkt.2

 

Przewodniczący Rady Gminy na wstępie przytoczył treść porządku obrad:

 

  1. Otwarcie XXX Sesji Rady Gminy

  2. Przyjęcie porządku posiedzenia.

  3. Informacja Wójta Gminy o aktualnych problemach Gminy.

  4. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniewie Dużym za 2004r.

  5. Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawach:

  1. określenia zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w zakresie zadań własnych Gminy,

  2. szczegółowych warunków przyznania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, a także trybu ich pobierania,

  3. ustalenia zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w formie dożywiania,

  4. sposobu sprawienia pogrzebu oraz zasad zwrotu wydatków związanych z obowiązkiem sprawienia pogrzebu w ramach zadań własnych z zakresu pomocy społecznej o charakterze obowiązkowym realizowanym przez gminę,

  5. utworzenia Zespołu Szkół w Dobrzyniewie Dużym,

  6. ustalenia planu sieci Szkół Podstawowych i Zespołu Szkół w Dobrzyniewie Dużym, określenia granic ich obwodów oraz ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych w Szkołach podstawowych.

  7. projektu budżetu gminy na 2005r

  1. Informacja o realizacji uchwały Nr V/25/02 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 30 grudnia 2002r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia i zmiany nieruchomości gruntowych i lokali oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata za rok 2004.

  2. Interpelacje i wnioski Radnych kierowane do Wójta Gminy

  3. Odpowiedzi i interpelacje i wnioski Radnych.

  4. Wolne wnioski i zapytania.

  5. Zamknięcie obrad sesji.

 

 

Zwrócił się do radnych z pytaniem, czy są propozycje zmian przytoczonego porządku obrad.

Głos zabrał Wójt Gminy, który wniósł następującą propozycję zmiany porządku obrad:

  1. zmianę treści punktu 5 e) na : rozpatrzenie i podjęcie uchwały intencyjnej w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Dobrzyniewie Dużym.

  2. wycofanie punktu 5 f) porzadku obrad tj. rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie ustalenia planu sieci Szkół Podstawowych i Zespołu Szkół w Dobrzyniewie Dużym, określenia granic ich obwodów oraz ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych w Szkołach podstawowych.

Wprowadzenie powyższych zmian uzasadnił koniecznością uzyskania opinii Kuratorium Oświaty w Białymstoku na temat powyższych projektów uchwał.

W związku z powyższymi zmianami w ramach punku 5 f) zostanie rozpatrzony projekt uchwały w sprawie budżetu gminy na 2005r.

 

Przewodniczący Rady Gminy zaproponował wprowadzenie dodatkowego punktu porządku obrad, a mianowicie: przyjęcie protokołu z XXVIII Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 14 stycznia 2005r. i protokołu z XXIX Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 14 lutego 2005r. Dodał, że protokoły zostały sporządzone na krótko przed posiedzeniem sesji

Poprosił radnych o opinię na temat wprowadzenia tego punktu do porządku obrad.

Radni zasugerowali odstąpienie od przegłosowania przyjęcia protokołów i ujecie tego punktu w porządku obrad następnej sesji Rady Gminy.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przyjęcie w/w propozycji.

W głosowaniu wzięło udział 14-u radnych ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji )

Za przyjęciem propozycji głosowało 14-u radnych

Przeciw - nie było

Wstrzymujących się - nie było.

 

Przewodniczący obrad zapytał, czy są jeszcze uwagi odnośnie przytoczonego wyżej porządku obrad oraz zaproponowanych zmian.

Uwag nie wniesiono, więc przystąpiono do głosowania nad przyjęciem porządku obrad z uwzględnieniem zaproponowanych zmian.

W głosowaniu wzięło udział 14-u radnych ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji )

Za przyjęciem propozycji głosowało 14-u radnych

Przeciw - nie było

Wstrzymujących się - nie było.

Porządek obrad został przyjęty w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady.

 

Ad. pkt 3

Przewodniczący obrad udzielił głosu Wójtowi Gminy w celu poinformowania radnych o aktualnych problemach gminy.

 

Wójt Gminy stwierdził, że:

  • od dnia 28 lutego 2005r. ( poniedziałek ) dwie osoby skierowane przez Powiatowy Urząd Pracy będą pełniły dyżur w Gminnym Centrum Kultury w Dobrzyniewie Dużym i pomagały rolnikom naszej gminy w wypełnianiu wniosków o dopłaty bezpośrednie.

  • dnia 27 lutego 2005r. we wsi Fasty odbędzie się pierwsze w tym roku zebranie wiejskie. Rozpocznie ono cykl zaplanowanych do odbycia w r.b. zebrań wiejskich. Będą odbywały się według opracowanego harmonogramu, który wcześniej podany zostanie do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach informacyjnych naszej gminy.

  • sołtysi wsi zostaną zobowiązani do sporządzenia wykazu posiadaczy psów w swym sołectwie i przedstawienia jej w Urzędzie Gminy w referacie podatków.

  • dotychczasowe problemy związane z zimowym utrzymaniem dróg zostały praktycznie wyeliminowane. Sytuacja jest opanowana- mieszkańcy gminy coraz rzadziej zgłaszają problemy związane z brakiem przejezdności dróg.

 

Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnych o zadawanie, w ramach tego punktu porządku obrad, pytań Wójtowi Gminy, gdyż istnieje prawdopodobieństwo wcześniejszego opuszczenia sali obrad ze względu na trwającą w Urzędzie Gminy kontrolę.

 

Głos zabrał P. Mirosław Kłosek zgłosił potrzebę doprowadzenia do dobrej przejezdności drogi wiodącej ze wsi Letniki w stronę Jurowiec oraz drogi prowadzącej do wsi Bohdan. Związane jest to z kłopotami, jakie napotykają kierowcy: Autobusu szkolnego i odbiorcy mleka od rolników.

Więcej pytań, ani uwag nie zgłoszono, więc przystąpiono do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

 

Ad. pkt 4

 

Przewodniczący obrad zapytał radnych czy mają uwagi do sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniewie Dużym za 2004r.

Radni nie zgłosili żadnych uwag.

 

Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad przyjęciem przedmiotowego sprawozdania.

W głosowaniu wzięło udział 14-u radnych ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji )

Za przyjęciem sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniewie Dużym za 2004r. głosowało 14-u radnych

Przeciw - nie było

Wstrzymujących się - nie było.

Przyjęcie sprawozdania nastąpiło w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

Sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniewie Dużym za 2004r. stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Ad. pkt 5

 

W ramach tego punktu rozpatrzono i przegłosowano zaplanowane do przyjęcia uchwały rady gminy. Projekty uchwał zostały dostarczone radnym w wymaganym terminie, co pozwoliło na wnikliwe ich przeanalizowanie.

Ponadto były omawiane na wspólnym posiedzeniu komisji stałych Rady Gminy z udziałem pozostałych członków Rady Gminy.

 

  1. Przewodniczący obrad zwrócił się z pytaniem do radnych gminy czy chcieliby wnieść uwagi do projektu uchwały w sprawie określenia zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w zakresie zadań własnych Gminy,

Uwag nie zgłoszono w związku z czym przystąpiono do głosowania nad

przyjęciem w/w uchwały

Na 15 radnych stanowiących ustawowy skład Rady Gminy w głosowaniu wzięło udział 14-u radnych obecnych na sali obrad ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji).

Uchwała Nr XXX/130/05 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 22 lutego 2005r. w sprawie określenia zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w zakresie zadań własnych Gminy została przyjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

Głosowanie przebiegło następująco:

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych

Przeciw- nie było

Wstrzymujących się - nie było.

Uchwała stanowi 11, 12 stronę protokołu.

 

  1. Przewodniczący obrad zwrócił się z pytaniem do Radnych Gminy czy chcieliby wnieść uwagi do projektu uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, a także trybu ich pobierania.

Uwag nie wniesiono.

Przewodniczący obrad zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia

przedmiotowej uchwały.

Na 15 radnych stanowiących ustawowy skład Rady Gminy w głosowaniu wzięło udział 14-u radnych obecnych na sali obrad. ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji).

Uchwała Nr XXX/131/05 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 22 lutego 2005r. w sprawie szczegółowych warunków przyznania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, a także trybu ich pobierania została przyjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

Głosowanie przebiegło następująco:

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych

Przeciw- nie było

Wstrzymujących się - nie było.

Uchwała stanowi 13, 14, 15 stronę protokołu.

 

  1. Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w formie dożywiania.

Poprosił o zadawanie pytań.

Pytań nie zgłoszono.

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem projektu uchwały.

Na 15 radnych stanowiących ustawowy skład Rady Gminy w głosowaniu wzięło udział 14-u radnych obecnych na sali obrad. ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji).

Uchwała Nr XXX/132/05 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 22 lutego 2005r. w sprawie ustalenia zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w formie dożywiania została przyjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

Głosowanie przebiegło następująco:

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych

Przeciw- nie było

Wstrzymujących się - nie było.

Uchwała stanowi 16, 17 stronę protokołu.

 

  1. Przewodniczący obrad poprosił radnych o zadawanie pytań odnośnie

projektu uchwały w sprawie sposobu sprawienia pogrzebu oraz zasad zwrotu

wydatków związanych z obowiązkiem sprawienia pogrzebu w ramach zadań

własnych z zakresu pomocy społecznej o charakterze obowiązkowym

realizowanym przez gminę.

Pytań nie zgłoszono, więc przystąpiono do głosowania nad przyjęciem projektu

uchwały.

Na 15 radnych stanowiących ustawowy skład Rady Gminy w głosowaniu wzięło udział 14-u radnych obecnych na sali obrad. ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji).

Uchwała Nr XXX/133/05 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 22 lutego 2005r. w sprawie sposobu sprawienia pogrzebu oraz zasad zwrotu wydatków związanych z obowiązkiem sprawienia pogrzebu w ramach zadań własnych z zakresu pomocy społecznej o charakterze obowiązkowym realizowanym przez gminę została przyjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

Głosowanie przebiegło następująco:

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych

Przeciw- nie było

Wstrzymujących się - nie było.

Uchwała stanowi 18 stronę protokołu.

 

  1. Przewodniczący obrad zapytał radnych, czy mają uwagi do projektu uchwały intencyjnej w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Dobrzyniewie Dużym.

Poinformował zebranych, że uchwała ostateczna w sprawie utworzenia

Zespołu Szkół w Dobrzyniewie Dużym zostanie rozpatrzona przez radnych po

zaopiniowaniu uchwały intencyjnej przez Kuratorium Oświaty w Białymstoku.

Radni nie zgłosili pytań ani uwag.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały intencyjnej.

 

Na 15 radnych stanowiących ustawowy skład Rady Gminy w głosowaniu wzięło udział 14-u radnych obecnych na sali obrad. ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji).

Uchwała Intencyjna Nr XXX/134/05 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 22 lutego 2005r. w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkół w Dobrzyniewie Dużym została przyjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

Głosowanie przebiegło następująco:

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych

Przeciw- nie było

Wstrzymujących się - nie było.

Uchwała stanowi 19 stronę protokołu.

 

  1. Na wstępie Przewodniczący obrad poinformował zebranych, że projekt budżetu został dogłębnie przeanalizowany przez radnych. Został on poddany opinii Komisji Stałych Rady Gminy.

Poprosił Przewodniczących Komisji Stałych Rady gminy o przedstawienie stanowiska swoich komisji w sprawie projektu budżetu gminy na 2005r.

 

Przewodniczący Komisji Rolnictwa - P. Janusz Sobolewski stwierdził, że członkowie komisji pozytywnie zaopiniowali projekt budżetu gminy na 2005r. przy trzech głosach „za” i jednym „wstrzymującym się”

 

Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Socjalnych- P. Marek Grzegorczyk poinformował, że członkowie komisji pozytywnie zaopiniowali projekt budżetu gminy na 2005r. przy trzech głosach „za” i jednym „wstrzymującym się”.

 

Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu - P. Stanisław Kakareko poinformował, że członkowie komisji pozytywnie zaopiniowali projekt budżetu gminy na 2005r. przy jednym głosie „za” i dwóch głosach wstrzymujących się.

Ponadto przedstawił krótką informację, w szczególności dla sołtysów wsi, o

założeniach tegorocznego budżetu gminy.

 

Przewodniczący Rady Gminy dodał, że projekt budżetu został skonstruowany zakładając, że gmina pozyska środki zewnętrzne na zadania inwestycyjne. Uprzedził, że w przypadku negatywnych odpowiedzi na składane wnioski niektóre inwestycje mogą zostać wstrzymane, a to pociąga za sobą konieczność dokonywania korekt w budżecie gminy.

Na zakończenie swej wypowiedzi zapytał radnych czy mają uwagi

ewentualnie propozycje zmian dotychczasowej wersji projektu budżetu gminy

na 2005r.

Radni nie wnieśli żadnych uwag ani poprawek do projektu budżetu gminy

na 2005r.

Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie budżetu gminy na 2005r.

Na 15 radnych stanowiących ustawowy skład Rady Gminy w głosowaniu wzięło udział 14-u radnych obecnych na sali obrad. ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji).

Uchwała Intencyjna Nr XXX/135/05 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 22 lutego 2005r. w sprawie budżetu gminy na 2005r. Dużym została przyjęta w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

Głosowanie przebiegło następująco:

Za przyjęciem uchwały głosowało 11radnych

Przeciw- nie było

Wstrzymujących się - 3 radnych

Uchwała stanowi 20-45 stronę protokołu.

 

Przewodniczący obrad na wniosek radnych ogłosił 10-cio minutową przerwę

 

Po przerwie wznowiono obrady XXX Sesji Rady Gminy

 

Ad . pkt 6

 

Przystąpiono do analizy informacja o realizacji uchwały Nr V/25/02 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 30 grudnia 2002r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia i zmiany nieruchomości gruntowych i lokali oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata za rok 2004.

 

Przewodniczący obrad poinformował, że informacje przygotowała P. Teresa Rydzewska, obecna na sali obrad, która odpowie na wszelkie pytania ze strony radnych.

Poprosił o zadawanie pytań.

 

Głos zabrał P. Mirosław Kłosek i zapytał dlaczego grunty zajmowane pod drogi gminne pozyskiwane są za „symboliczną złotówkę”, natomiast odpłatność za grunty pozyskane pod ul. Leśną w Fastach wynosiła 4 zł/m.

 

P. Teresa Rydzewska- w sytuacji, gdy do podziału nieruchomości z wniosku właściciela gruntów, wówczas stosuję się odpłatność za „symboliczną złotówkę”

Inicjatywa poszerzenia ul. Leśnej w Fastach wypłynęła ze strony gminy, stąd zastosowano stawkę 4 zł/m ( 80% wartości wycenionej przez rzeczoznawcę).

 

Przewodniczący obrad zapytał radnych czy mają dodatkowe pytania do przedstawionej informacji.

Pytań nie zgłoszono.

W związku z powyższym przystąpiono do procedury głosowania w sprawie przyjęcia przedłożonej radnym Gminy informacji.

 

Na 15 radnych stanowiących ustawowy skład Rady Gminy w głosowaniu wzięło udział 14-u radnych obecnych na sali obrad. ( P. Marian Zimnoch - nieobecny na posiedzeniu sesji).

Za przyjęciem Informacji o realizacji uchwały Nr V/25/02 Rady Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 30 grudnia 2002r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia i zmiany nieruchomości gruntowych i lokali oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata za rok 2004. radni głosowali następująco:

Za przyjęciem przedmiotowej informacji głosowało 14 radnych

Przeciw- nie było

Wstrzymujących się - nie było

Informacja stanowi załącznik nr 4 o protokołu.

 

Ad. pkt 7

 

Przewodniczący obrad zaproponował Radnym Gminy zgłaszanie interpelacji i wniosków na ręce Wójta Gminy.

 

Jako pierwszy głos zabrał P. Janusz Sobolewski, który zaapelował o zwiększenie ( co najmniej o jeden) ilości przystanków dla dzieci szkolnych na trasie kol. Szaciły- Ponikła oraz zorganizowanie dowozu dzieci ze wsi Bohdan.

 

Wójt Gminy - problem jest dość skomplikowany. Wprowadzenie jakichkolwiek, dodatkowych zmian burzy organizację dowozu dzieci.

Zdaniem Wójta Gminy, należy wstrzymać się ze zmianami gdyż następstwem przedłużenia trasy jest zmiana harmonogramu wg którego odbywa się dowóz.

Zaznaczył, że dzieci ze wsi Kopisk i Chraboły dowożone są do Sz. P. w Dobrzyniewie Dużym jako pierwsze, ponad godzinę przed rozpoczęciem lekcji.

Po zmodernizowaniu drogi do wsi Bohdan zostanie wprowadzona zmiana trasy przejazdu autobusu szkolnego. Najprawdopodobniej nastąpi to z początkiem nowego roku szkolnego.

 

P. Tomasz Dobrzyński poprosił o podanie terminu rozpoczęcia prac związanych z uzupełnieniem oświetlenia ulicznego na terenie naszej gminy.

 

Wójt Gminy- prace rozpoczną się na wiosnę tego roku. We wsi Kozińce w rachubę wchodzi oświetlenie odcinka ulicznego wzdłuż Szosy Ełckiej. W związku z tym, że GDGRiA w Białymstoku planuje rozpocząć remont Szosy Ełckiej na odcinku Białystok- Knyszyn istnieje domniemanie, że montaż oświetlenia zostanie włączony ( finansowo ) w tę inwestycję, co odciąży budżet naszej gminy. Z tego też względu należy wstrzymać się z podjęciem prac do czasu wyjaśnienia sytuacji.

 

Przewodniczący obrad poprosił Wójta o wypowiedź na temat zaplanowanego na ten rok wykonania oświetlenia obiektów sakralnych istniejących na terenie naszej gminy.

 

Wójt Gminy - w roku bieżącym zostanie wykonane oświetlenie Kościoła w Dobrzyniewie Dużym i Cerkwi w Fastach. Na rok 2006 zaplanowano wykonanie oświetlenia kościołów: w Pogorzałkach i Kopisku oraz kaplic w Kozińcach i Chrabołach. Opłata rachunków za pobraną energię elektryczną będzie leżała w gestii gminy.

 

P. Grażyna Woźniewska zapytała, czy w 2005r. zostaną ustawiane na terenie gminy dodatkowe przystanki autobusowe. Najpilniejszą i najbardziej uzasadnionym jest ustawienie przystanku na pętli w Chrabołach, na potrzeby dzieci szkolnych.

 

Wójt Gminy- wiosna tego roku zostaną ustawione trzy dodatkowe przystanki między innymi jeden z nich zostanie zlokalizowany we wsi Chraboły, we wskazanym przez P. Woźniewską miejscu.

 

Więcej pytań nie zgłoszono.

Wójt Gminy udzielił wyczerpujących odpowiedzi na zadawane pytania, w związku z tym punkt 8 został zrealizowany w ramach punktu 7 porządku obrad.

 

 

 

Ad. pkt 9

Przewodniczący Rady Gminy poprosił zebranych, w tym sołtysów wsi o zadawanie pytań i zgłaszanie wniosków.

Jako pierwszy zabrał głos i zaapelował do sołtysów wsi o rozpropagowanie wśród mieszkańców swoich wsi informacji o kończącym się terminie zgłaszania uwag do opracowanego studium zagospodarowania przestrzennego gminy.

 

Następnie głos zabrali sołtysi wsi Chraboły i Jaworówka oraz radni: P. Janusz Sobolewski, P. Mirosław Kłosek i P. Roman Jackowski, którzy wytknęli niedociągnięcia Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w kwestii częstotliwości odczytywania wodomierzy przez pracowników PGK.

Nadmienili, że odczyt wodomierzy niejednokrotnie jest dokonywany raz w roku, co jest uciążliwe ( finansowo ) dla większości mieszkańców.

 

P. Iwona Mocniak wyjaśniła, że opóźnienie odczytu wynika w szczególności z braku możliwości dopracowania spraw organizacyjnych z tym związanych.

Odczytywaniem wodomierzy zajmuje się tylko jeden pracownik PGK. W pierwszej kolejności obsługiwane są tereny skanalizowane. Ponadto PGK nie dysponuje programem komputerowym umożliwiającym sprawniejsze wystawianie faktur za pobór wody i odprowadzanie ścieków.

 

P. Walentyna Adamska zapytała, czy został rozpatrzony złożony przez nią, na XXII Sesji Rady Gminy w dniu 15. 10.2005r. wniosek o objęcie sołtysów ubezpieczeniem NW.

 

Wójt Gminy - sprawa jest w toku. Państwowy Zakład Ubezpieczeń Społecznych przedstawił gminie kilka wersji zasad ubezpieczenia. W tej chwili są one analizowane.

 

Sołtys wsi Dobrzyniewo Fabryczne zgłosił problem związany z odbiorem przez MPO nieczystości z prywatnych posesji. Problem polega na tym, że MPO nie dysponuje wykazem aktualnych adresów mieszkańców gminy.

 

Wójt Gminy zadeklarował, że informacja zostanie w Urzędzie Gminy opracowana i przesłana Dyrekcji Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w Białymstoku.

 

Więcej pytań nie zgłoszono.

 

Ad. pkt 10

 

Przewodniczący obrad zamknął obrady XXX sesji Rady Gminy Dobrzyniewo Duże.

 

PROTOKOLANT

Mariola Grzegorczyk

Metryka strony

Udostępniający: Mariola Grzegorczyk

Wytwarzający/odpowiadający: Irena Wasilewska

Wprowadzający: Irena Wasilewska

Data wprowadzenia: 2006-07-07

Data modyfikacji: 2006-07-07

Opublikował: Irena Wasilewska

Data publikacji: 2006-07-07