Odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Dobrzyniewo Duże
Polska-Dobrzyniewo Duże: Usługi związane z odpadami
2021/S 030-074062
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Wyniki postępowania
Usługi
Podstawa prawna:
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adres pocztowy: ul. Białostocka 25
Miejscowość: Dobrzyniewo Duże
Kod NUTS: PL841 Białostocki
Kod pocztowy: 16-002
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Katarzyna Dołkin
E-mail: k.dolkin@dobrzyniewo.pl
Tel.: +48 857428155
Faks: +48 857197147
Adresy internetowe:
Główny adres: www.dobrzyniewo.pl
Sekcja II: Przedmiot
„Odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Dobrzyniewo Duże”
1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie wskazanych w zakresie zamówienia odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych, zmieszanych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Dobrzyniewo Duże.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w treści załącznika nr 1 do SIWZ.
Obszar gminy Dobrzyniewo Duże
Przedmiot Zamówienia obejmuje odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Dobrzyniewo Duże oraz bezpośredni transport odpadów komunalnych do właściwej instalacji (ZUOK Białystok i/lub ZUOK Hryniewicze).
Do szacunku należy przyjąć, że w trakcie trwania zamówienia (od lutego do grudnia 2021 roku) Wykonawca odbierze następujące ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
— 2 057 Mg z nieruchomości,
— 418 Mg z PSZOK (w tym wyposażenie w niezbędny sprzęt m.in. w pojemniki i kontenery).
W szacowaniu ilości odpadów będących przedmiotem zamówienia Zamawiający wziął pod uwagę min. czynnik fluktuacji. Zamawiający nie gwarantuje wielkości zamówienia w podanych powyżej ilościach, gdyż stanowią one jedynie przybliżone dane szacunkowe wynikające z roku 2017, 2018 i 2019. Podane wielkości odpadów komunalnych są szacunkowe i w 2021 roku mogą ulec zmianie.
Sekcja IV: Procedura
Sekcja V: Udzielenie zamówienia
„Odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Dobrzyniewo Duże”
Miejscowość: Wasilków
Kod NUTS: PL841 Białostocki
Kod pocztowy: 16-010
Państwo: Polska
E-mail: reklamacje@pkgoczystesrodowisko.pl
Tel.: +85 7104481
Adres internetowy: http://pkgoczystesrodowisko.pl/
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Zamawiający przewiduje stosowanie procedury „odwróconej”, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp.
1. Każdy z Wykonawców do Oferty musi dołączyć aktualne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca dołącza do Oferty powyższe oświadczenie w formie Jednolitego Dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, tj. Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) – stanowiący załącznik do SIWZ.
JEDZ należy dołączyć do Oferty w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a następnie wraz z plikami stanowiącymi Ofertę skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP). Oświadczenia podmiotów składających Ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających potencjał składane na formularzu JEDZ powinny mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
Wykonawca wypełnia JEDZ, tworząc dokument elektroniczny. Może korzystać z narzędzia ESPD (https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=pl) lub innych dostępnych narzędzi lub oprogramowania, które umożliwiają wypełnienie JEDZ i utworzenie dokumentu elektronicznego, w szczególności w jednym z następujących formatów przesyłanych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt.
Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez Wykonawcę dokumentu elektronicznego JEDZ, Wykonawca podpisuje ww. dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. – o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1579).
Obowiązek złożenia JEDZ w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym w sposób określony powyżej dotyczy również JEDZ składanego na wezwanie w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp; w takim przypadku Zamawiający nie wymaga szyfrowania tego dokumentu.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wypełnienia części IV JEDZ jedynie w sekcji α (alfa) – „ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji”. W związku z tym Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w części IV.
3. W przypadku składania Oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wypełniony jednolity europejski dokument zamówienia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp:
1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczegółowości uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społ…
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio
1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Białymstoku. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
33.6. Środki ochrony prawnej reguluje dział VI ustawy.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio
Polska-Dobrzyniewo Duże: Usługi związane z odpadami
2020/S 209-510724
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adres pocztowy: ul. Białostocka 25
Miejscowość: Dobrzyniewo Duże
Kod NUTS: PL841 Białostocki
Kod pocztowy: 16-002
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Katarzyna Dołkin
E-mail: k.dolkin@dobrzyniewo.pl
Tel.: +48 857428155
Faks: +48 857197147
Adresy internetowe:
Główny adres: www.dobrzyniewo.pl
Sekcja II: Przedmiot
„Odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Dobrzyniewo Duże”
1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie wskazanych w zakresie zamówienia odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych, zmieszanych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Dobrzyniewo Duże.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w treści załącznika nr 1 do SIWZ.
Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Dobrzyniewo Duże oraz bezpośredni transport odpadów komunalnych do właściwej instalacji (ZUOK Białystok i/lub ZUOK Hryniewicze).
Do szacunku należy przyjąć, że w trakcie trwania zamówienia (od lutego do grudnia 2021 roku) Wykonawca odbierze następujące ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
— 2 057 Mg z nieruchomości,
— 418 Mg z PSZOK (w tym wyposażenie w niezbędny sprzęt m.in. w pojemniki i kontenery).
W szacowaniu ilości odpadów będących przedmiotem zamówienia Zamawiający wziął pod uwagę min. czynnik fluktuacji. Zamawiający nie gwarantuje wielkości zamówienia w podanych powyżej ilościach, gdyż stanowią one jedynie przybliżone dane szacunkowe wynikające z roku 2017, 2018 i 2019. Podane wielkości odpadów komunalnych są szacunkowe i w 2021 roku mogą ulec zmianie.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Dobrzyniewo Duże oraz uprawnienia do transportu odpadów wydane przez właściwy organ.
W celu potwierdzenia spełniania warunków, których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
1) w zakresie warunku dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) oświadczenia o posiadaniu przez Wykonawcę aktywnego wpisu w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami, utworzonej na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2020 poz. 797 ze zm.) w dziale VII – Transportujący odpady.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z Wykonawców składających ofertę wspólna, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację prac objętych uprawnieniem;
b) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Dobrzyniewo Duże, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. 2020 poz. 1439).
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z Wykonawców składających ofertę wspólna, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację prac objętych uprawnieniem.
Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa warunki umowy w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 5 do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za ofertę najkorzystniejszą zawarł umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w istotnych postanowieniach umowy. Ponadto, Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w zakresie określonym w Istotnych postanowieniach umowy.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Gminy Dobrzyniewo Duże, ul. Białostocka 25, 16-002 Dobrzyniewo Duże, POLSKA, pokój nr 1.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Zamawiający przewiduje stosowanie procedury „odwróconej”, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp.
1. Każdy z Wykonawców do oferty musi dołączyć aktualne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca dołącza do oferty powyższe oświadczenie w formie jednolitego dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, tj. jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ) – stanowiący załącznik do SIWZ.
JEDZ należy dołączyć do oferty w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP). Oświadczenia podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających potencjał składane na formularzu JEDZ powinny mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
Wykonawca wypełnia JEDZ, tworząc dokument elektroniczny. Może korzystać z narzędzia ESPD (https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=pl) lub innych dostępnych narzędzi lub oprogramowania, które umożliwiają wypełnienie JEDZ i utworzenie dokumentu elektronicznego, w szczególności w jednym z następujących formatów przesyłanych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt.
Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez Wykonawcę dokumentu elektronicznego JEDZ, Wykonawca podpisuje ww. dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. – o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1579).
Obowiązek złożenia JEDZ w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym w sposób określony powyżej dotyczy również JEDZ składanego na wezwanie w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp; w takim przypadku Zamawiający nie wymaga szyfrowania tego dokumentu.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wypełnienia części IV JEDZ jedynie w sekcji α (alfa) – „Ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji”. W związku z tym Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w części IV.
3. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wypełniony jednolity europejski dokument zamówienia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp:
1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczegółowości uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społ...
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio
1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp;
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Białymstoku. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
33.6. Środki ochrony prawnej reguluje dział VI ustawy.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio
Metryka strony