Zapytanie ofertowe na opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów Zamawiającego

Dobrzyniewo Duże 21.04.2023 r.

OR.7021.3.2023

ZAPYTANIE OFERTOWE
Zapytanie ofertowe przeprowadzone zgodnie z wytycznymi zarządzenia Nr. OR.120.10.2023 Wójta Gminy Dobrzyniewo Duże z dnia 13.02.2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy Dobrzyniewo Duże.

I. Zamawiający:

Gmina Dobrzyniewo Duże
ul. Białostocka 25, 16-002 Dobrzyniewo Duże
tel. (085) 742-81-55, fax. (085) 719-71-47

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

1.Przedmiotem niniejszego zapytania jest opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów Zamawiającego, wymienionych w Załączniku nr 2  do niniejszego zapytania ofertowego.
Każda instrukcja zostanie sporządzona w  2 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej (zapis w formacie edytowalnym
na płycie  CD).
2. Instrukcję bezpieczeństwa pożarowego należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. nr 109,
poz. 719 z pózn. zm.)
3. Zakres instrukcji bezpieczeństwa pożarowego powinien obejmować:

1) warunki ochrony przeciwpożarowej, wynikające z przeznaczenia, sposobu użytkowania, prowadzonej działalności i warunków technicznych obiektu, w tym zagrożenia wybuchem,
2) określenie wyposażenia w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice oraz sposoby poddawania ich przeglądom technicznym i czynnościom konserwacyjnym,
3) sposoby postępowania na wypadek pożaru i innego zagrożenia,
4) sposoby zabezpieczenia prac niebezpiecznych pod względem pożarowym, jeżeli takie prace są przewidywane,
5) warunki i organizację ewakuacji ludzi oraz praktyczne sposoby ich sprawdzenia,
6) sposoby zapoznania użytkowników obiektu z przepisami przeciwpożarowymi oraz treścią instrukcji,
7) zadania i obowiązki w zakresie ochrony przeciwpożarowej dla osób będących ich stałymi użytkownikami,
8) plany obiektów z ich usytuowaniem oraz terenem przyległym, z uwzględnieniem graficznych danych dotyczących w szczególności:

a) powierzchni, wysokości i liczby kondygnacji budynku,
b) odległości od obiektów sąsiadujących,
c) parametrów pożarowych występujących substancji palnych,
d) występującej gęstości obciążenia ogniowego w strefie pożarowej lub strefach pożarowych,
e) kategorii zagrożenia ludzi, przewidywanej liczby osób na każdej kondygnacji
i w poszczególnych pomieszczeniach,
f) lokalizacji pomieszczeń i przestrzeni zewnętrznych zaklasyfikowanych jako strefy zagrożenia wybuchem,
g) podziału obiektu na strefy pożarowe,
h) warunków ewakuacji, ze wskazaniem kierunków i wyjść ewakuacyjnych,
i) miejsc usytuowania urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic, kurków głównej instalacji gazowej, materiałów niebezpiecznych pożarowo oraz miejsc usytuowania elementów sterujących urządzeniami przeciwpożarowymi,
j) lokalizacji hydrantów zewnętrznych oraz innych źródeł wody do celów przeciwpożarowych,
k) lokalizacji dróg pożarowych i innych dróg dojazdowych, z zaznaczeniem wjazdów na teren ogrodzony.

4. Wykonawca powinien przed złożeniem oferty cenowej dokonać wizji lokalnej obiektów wymienionych w załącznikach nr 2 w terminie uprzednio uzgodnionym z Zamawiającym i w godzinach pracy Zamawiającego. Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem usługi będącej przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy, koszt wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w zapytaniu ofertowym. O zmianach Zamawiający powiadomi Wykonawców mailowo.
6. Powyższe zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do udzielenia zlecenia.

III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

1.O udzielenie zamówienia  mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają kwalifikacje,
o których mowa w  Ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 o ochronie przeciwpożarowej
(tj. Dz. U. 1991, Nr. 81,poz.351 z pózn. zm.), w szczególności:

- tytuł zawodowy inżyniera pożarnictwa lub tytuł inżyniera bezpieczeństwa pożarowego,
- tytuł specjalisty ochrony ppoż i posiadają  wyższe wykształcenie,
- posiadają uznanie kwalifikacji do wykonywania zawodu inż. pożarnictwa,
- posiadają tytuł zawodowy technika pożarnictwa ,
- posiadają tytuł inspektora ochrony ppoż i posiadają co najmniej wykształcenie średnie,
- posiadają uznanie kwalifikacje do wykonywania zawodu technika pożarnictwa.

2.Osoby wykonujące instrukcję powinny posiadać wiedzę i doświadczenie
niezbędne do wykonania zamówienia, dysponować odpowiednim potencjałem technicznym.
3.Wykonawca w ramach realizacji usługi będzie obowiązany do dokonania korekt instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, w razie zgłoszenia uwag przez Zamawiającego lub przedstawicieli Państwowej Straży Pożarnej.
4. Wykaz dokumentów do złożenia obejmuje:

a) formularz oferty – zał. Nr 1,
b) wykaz obiektów Zamawiającego dla, których należy sporządzić instrukcję bezpieczeństwa pożarowego -zał. Nr 2,
c) kopia dokumentu potwierdzającego posiadane kwalifikacje, o których mowa
w pkt. III ust.1 zapytania.

IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Termin wykonania przedmiotu zamówienia:
dla poz. 1-5 załącznika nr .2  do  31 sierpnia 2023 r.
dla pozycji nr 6 załącznika nr 2 do 31 grudnia 2023 r.

V.  KRYTERIUM OCENY OFERT I JEGO OPIS:

CENA – 100%
Wykonawca przedstawi w ofercie cenę całkowitą brutto obejmującą całość przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie. Cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, w tym podatek VAT w ustawowej wysokości, a także inne koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia. Cena oferty ma być wyrażona w PLN zgodnie z polskim systemem płatniczym, z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.

VI. OPIS PRZYGOTOWANIA OFERTY:

1. Ofertę należy sporządzić wg formularza ofertowego stanowiącego załącznik
Nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
2. Cena określona w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym należy uwzględnić konieczność sporządzenia inwentaryzacji i rzutów budynku dla pozycji 1-3 załącznika nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.

VII. MIEJSCE ORAZ  TERMIN SKŁADANIA OFERTY:

1. Dopuszcza się możliwość złożenia oferty w formie elektronicznej, bądź w formie papierowej.
2. Wypełniony i podpisany odręcznie przez osobę upoważnioną formularz oferty wraz z pozostałymi wymaganymi załącznikami powinien zostać złożony w pok. nr 12, lub drogą pocztową na adres:
Urząd Gminy Dobrzyniewo Duże,
ul. Białostocka 25,
16-002 Dobrzyniewo Duże.
3. Ofertę należy złożyć do dnia: 09 maja 2023r., do godziny 10.00.
4. Oferta powinna obejmować całość zamówienia.
5. Oferta w formie papierowej powinna być zatytułowana „Oferta na wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego”. Ofertę składaną w formie elektronicznej powinna być zatytułowana „Oferta na wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego”, przekazana na adres e-mail s.szawiel@dobrzyniewo.pl.

VIII. DODATKOWE INFORMACJE:

1.Dokumenty związane z niniejszym zapytaniem ofertowym można pobrać w siedzibie Zamawiającego pokój
Nr 12 oraz na: http://bip.ug.dobrzyniewoduze.wrotapodlasia.pl w zakładce zamówienia publiczne.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie dotyczące treści zaproszenia. Zamawiający może udzielić wyjaśnień, o ile uzna to za niezbędne i w takiej sytuacji przekaże je Wykonawcom za pośrednictwem wiadomości mailowej.
2.Zamawiający o wyborze najkorzystniejszej oferty powiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej tut. Urzędu.
3.Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą nie później niż w terminie związania z ofertą. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, wówczas Zamawiający wybierze kolejną najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ponownego zapytania ofertowego.
4.Do niniejszego zapytania ofertowego Wykonawcom nie przysługują środki ochrony prawnej, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 poz. 1710 ze zm.).
5.Do niniejszego zapytania ofertowego nie mają zastosowania przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego zapytania ofertowego na każdym jego etapie, bez podania przyczyny. Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tego tytułu.
7.Ze strony Zamawiającego osobą uprawnioną do udzielania informacji i wyjaśnień odnośnie postępowania jest Sylwia Szawiel, tel. (85) 7428155 wew. 25, w godzinach pracy Urzędu - poniedziałek  8.00-16.00,wtorek- piątek 7.30-15.30.

IX. Klauzula informacyjna RODO:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Dobrzyniewo Duże z siedzibą w Dobrzyniewie Dużym przy ulicy Białostockiej 25 reprezentowanej przez Wójta;
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem email: iod@eterneco.eu.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu: przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00 zł netto, zgodnie z procedurą udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty określonej w art. 2 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych obowiązującej w Urzędzie Gminy Dobrzyniewo Duże.
4. Odbiorcą/ami Pani/Pana danych osobowych jest/będą: Pani/Pan jako uczestnik     postępowania, każda osoba na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej;
Ponadto Pani/Pana dane osobowe będą opublikowane na stronie internetowej zamawiającego, na której zamieszczona jest treść zapytania ofertowego – http://bip.ug.dobrzyniewoduze.wrotapodlasia.pl  jeśli taki obowiązek będzie wynikał
z procedury udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty określonej w art. 2 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych obowiązującej w Urzędzie Gminy Dobrzyniewo Duże.
(Uwaga: Organy publiczne, które mogą otrzymywać Pani/Pana dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są uznawane za odbiorców!)
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 5 lat, a w przypadku zawarcia umowy 25 lat, zgodnie z załącznikiem nr 5 do   rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.).
7. Ma Pani/Pan prawo żądać od Wójta Gminy:

1) dostępu do swoich danych osobowych;
2) sprostowania swoich danych osobowych;
3) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
(Uwaga: dostęp, usunięcie lub ograniczenie przetwarzania Pani/Pana danych  musi być zgodne z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie oraz na podstawie przepisów prawa dotyczących np. archiwizacji).

8. Jeżeli Pani/Pan uzna, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest nieprawidłowe, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne.
10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany. 1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119) oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str.2, zwane dalej „RODO”.

X. ZAŁĄCZNIKI:

1. Formularz ofertowy - zał. nr 1
2. Wykaz obiektów Zamawiającego, dla których należy sporządzić instrukcję bezpieczeństwa pożarowego- zał. nr 2,
3. Wzór umowy – zał. nr 3

WÓJT GMINY
mgr Wojciech Cybulski





Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dobrzyniewo Duże

Wytwarzający/odpowiadający: Sylwia Szawiel

Data wytworzenia: 2023-04-21

Wprowadzający: Bartosz Grzegorczyk

Data modyfikacji: 2023-05-15

Opublikował: Bartosz Grzegorczyk

Data publikacji: 2023-04-21