Inspektorzy ds. wymiaru podatków
Inspektorzy ds. wymiaru podatków - pokój nr.7
Zadania:
1. Prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego oraz opłat lokalnych od osób fizycznych, przygotowywanie w tych sprawach decyzji.
2. Prowadzenie ewidencji podatkowej ( karty gospodarstw, nieruchomości, podatku leśnego), stała aktualizacja danych w tych ewidencjach.
3. Prowadzenie spraw dotyczących ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym, w tym wydawanie decyzji, prowadzenie rejestru tych ulg : inwestycyjnych, z tytułu nabycia gruntów, żołnierskich, z tytułu odłogowania gruntów.
4. Prowadzenie w systemie informatycznym i kartotekowym rejestrów przypisów i odpisów dla osób fizycznych.
5. Sporządzanie informacji do sprawozdań z wymiaru należności i z zastosowanych ulg.
6. Sporządzanie informacji o utraconych dochodach Gminy z tytułu zwolnień ustawowych i udzielonych ulg.
7. Prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania danych w przedmiocie opodatkowania, w tym prowadzenie kontroli terenowych podmiotów opodatkowanych podatkiem od nieruchomości.
8. Współdziałanie z Urzędami Skarbowymi w zakresie sprawdzania i przekazywania wniosków NIP.
Metryka strony